Al generaties lang biedt MIK Kinderopvang vertrouwde en betaalbare kinderopvang in Maastricht, de Westelijke Mijnstreek en het Heuvelland. Met liefdevolle & professionele aandacht voor elk kind van 0 tot 13 jaar. Bij MIK vinden ze het belangrijk dat kinderen zich veilig en geborgen voelen bij de kinderdagverblijven. Er is volop ruimte om te spelen en al spelend te leren. Er wordt veel aandacht besteed aan de ruimte, het speelmateriaal en het dagritme.
Opschonen; een tijdrovende klus
Yvonne Gregoire, Administratief medewerker Personeelszaken, is betrokken geweest bij het project om de personeelsdossiers te digitaliseren en te integreren binnen Raet. MIK heeft er voor gekozen om de dossiers zelf op te schonen, een tijdrovende klus. Yvonne: “Hoewel de dossiers hetzelfde opgebouwd waren, moest per dossier beoordeeld worden welke onderdelen wel of niet bewaard konden blijven. Daarom hebben wij besloten om dit niet uit handen te geven.”
Testdossiers
Na het opschonen zijn drie dossiers getest om te zorgen dat de dossiers aan de verwachtingen en eisen van Yvonne en haar collega’s voldeden. Yvonne vertelt: “Hier kom je er achter wat er allemaal bij komt kijken omdat het ene dossier dikker is dan het andere. Nu zijn de dossiers in Raet gezet, zijn ze makkelijk te gebruiken en kan ik alles goed terugvinden. Zelf ben ik nog bezig om de dossiers een keer door te lopen en te checken of alles er goed in staat, gelukkig is het heel gemakkelijk om dingen aan te passen.”
Vanaf nu gaat alles digitaal binnen de HRM afdeling bij MIK: “Alles wat nu binnenkomt, wordt meteen gescand en toegevoegd aan het dossier. Een arbeidsovereenkomst wordt nog uitgeprint, opgestuurd en weer gescand na terugkomst. In de toekomst hopen wij dit ook te kunnen digitaliseren.”
Goede referenties
MIK Kinderopvang heeft contact gehad met Raet over het digitaliseren van dossiers, Archive-IT was één van de mogelijke kandidaten. Waarom uiteindelijk voor Archive-IT is gekozen? “De werkwijze van Archive-IT sprak mij met meeste aan en daarnaast zijn jullie gevestigd in Limburg, wat voor ons een prettig en vertrouwd gevoel gaf. Daarnaast hebben wij drie referenties ontvangen, waarmee ik contact heb opgenomen. Ik heb gevraagd over de ervaringen en het proces van digitaliseren. Alle referenties waren heel tevreden over Archive-IT. Dat heeft de doorslag gegeven!”
Aftersales
“Als ik na het scannen nog vragen had, mocht ik dit altijd nog navragen bij de projectleider van Archive-IT. Het kan altijd voorkomen dat er kleine dingetjes onduidelijk zijn of iets dergelijks, maar het is fijn dat Archive-IT na het scannen nog gewoon bereikbaar is. Dit heb ik tijdens het proces ook als positief ervaren”.
Yvonne geeft aan: “Het project is goed verlopen, ik kan er niet meer van maken!”